Köp- och fraktinformation

Här finner Ni information om vilka betalningsmetoder som Vismark AB för närvarande tillhandahåller. Här finner ni även information om hur ni ska gå tillväga vid leveransproblem och returer av gods.

Nuvarande betalningsmetoder

Kortbetalning

Inga extra avgifter

Faktura 15 dagar

PDF faktura elektronisk

Nuvarande fraktmetoder

Schenker

Hämta hos oss

Från kl. 08.00 till 16.00

Skadat gods vid leverans

Skadat Paket eller Material vid Leverans

Vi på Vismark AB strävar alltid efter att leverera våra produkter i perfekt skick. Om du skulle upptäcka att ditt paket eller material är skadat vid leverans, följ gärna dessa steg för att vi snabbt ska kunna hjälpa dig:

  1. Fotografera Godset: Om paketet är skadat, ta en bild av paketets utsida innan du öppnar det. Om du upptäcker att själva materialet är skadat, ta även en bild av det skadade materialet.

  2. Skicka bilder till oss: Maila dina bilder till info@vismark.se. Detta hjälper oss att bedöma situationen och ge dig en snabb lösning.

  3. Kontakta oss vid materialfel: Om du upptäcker ett materialfel, tveka inte att kontakta oss direkt via e-post på info@vismark.se eller ring oss på 033-130 200. Ha gärna ditt kundnummer och ordernummer redo för att underlätta handläggningen.

  4. Beskriv ärendet: När du kontaktar oss, var noga med att beskriva vad som har hänt så utförligt som möjligt. Detta gör att vi snabbare kan förstå och åtgärda problemet.

Vismark AB är här för att hjälpa dig och vi kommer att återkomma så snabbt som möjligt för att lösa ditt ärende.

Tack för att du väljer Vismark!

Retur av gods

Retur av Material

Vi på Vismark AB vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du behöver returnera material, vänligen följ dessa steg:

  1. Kontakta oss för godkännande: Innan du skickar något i retur, vänligen kontakta oss på info@vismark.se eller ring oss på 033-130 200. Det är viktigt att få godkännande för din retur innan den skickas.

  2. Returfrakt:

    • Vismark AB står för retursedel och returfrakt vid materialfel, felleveranser eller skadat gods.
    • Om returen beror på felbeställning från kundens sida, står kunden för eventuell returfrakt. Observera att denna retur måste godkännas av Vismark AB innan den genomförs.
  3. Märk Returen: För att underlätta hanteringen av din retur, märk gärna paketet med ditt ordernummer/fakturanummer.

  4. Skicka till rätt Adress: Returer ska skickas direkt till vårt lager. Vänligen skicka ditt returgods till följande adress:
    Vismark AB
    Ryssnärgatan 14
    504 64 Borås

  5. Observera: Vi tar endast emot returer som skickas direkt till vårt lager och ej till serviceställen.

Vi strävar efter att göra returen så smidig som möjligt och kommer att hjälpa dig med eventuella frågor längs vägen. 

Har ni några frågor, ring oss på 033- 130 200 Måndag till fredag, från 07.30 till 16:30, eller skicka ett mail till oss på: info@vismark.se

En del frågor är återkommande

FAQ

Vi har ett stort utbud av produkter på lager, dock är det vissa saker som ligger som beställningsvaror. Om du väljer en beställningsvara i vår ehandel kommer vi höra av oss om detta till dig.

Om samtliga produkter på din beställning finns i lager brukar försändelsen inte ta mer än 1-3 arbetsdagar. Vid beställningsvaror eller större produktionsorder blir du kontaktad om detta.

Vi erbjuder just nu faktura eller kortbetalning vid beställning online. Är du ny kund hos oss kommer en kreditkoll att utföras innan vi skickar din beställning.

Din beställning kommer krediteras inom 14 dagar efter mottagen retur.

Vi har många olika typer av gravyrplast till alla olika tillfällen. Det är viktigt att tänka på hur du ska bearbeta plasten, roterande gravyr, CO2-Laser, Fiberlaser eller någon annan teknik, de flesta plaster är anpassade till en eller två specifika tekniker. Under övrig information på samtliga produkter finns information om vilken typ av bearbetning som passar på produkten i fråga.

Tyvärr säljver vi endast våra produkter i Sverige.

Registrera nytt konto